Strona główna

Informacje 

Aktualności

Przetargi

Struktura  szpitala

Kierownictwo

 

Zamówienia Publiczne do 60 tyś. euro

                                                                                                                       

Załącznik nr 5

Umowa

zawarta w dniu ......................r. pomiędzy:

 

Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej 16-200 Dąbrowa Białostocka, ul. M.C. Skłodowskiej 15    zwaną dalej Zamawiającym, którą reprezentują:

  1.  Dyrektor
  2.  Główny Księgowy

działającym na podstawie zaświadczenia o wpisie do rejestru nr...............................................

a .....................................................................................................................................................

działającego na podstawie zaświadczenia o wpisie do ewidencji gospodarczej pod

Nr ................................z dnia ................................r., wydanego przez ........................................... z potwierdzeniem działalności od ..............................r., zwanym dalej Wykonawcą , którego reprezentują:.

......................................................................................................................................................

§ 1

Przedmiot umowy

1. Zgodnie z wynikiem przetargu nieograniczonego, przeprowadzonego na podstawie przepisów ustawy z dn.29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19 poz. 177 z późno zm.) Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje do wykonania zadanie pn.:

    Budowa podjazdów i przystosowanie łazienek do potrzeb osób   

    niepełnosprawnych. Roboty zostaną wykonane zgodnie z dokumentacją techniczną i

    ofertą, przepisami prawa budowlanego (Ustawa z dn. 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane,

    Dz. U. Nr 207 z 2003 r., poz. 2016 z późniejszymi zmianami), bhp i ppoż. i dostarczoną

    Wykonawcy przez Zamawiającego SIWZ.

3. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za wypadki i zajścia powstałe przy wykonywaniu robót na miejscu budowy. Wykonawca ma obowiązek ubezpieczyć się od odpowiedzialności cywilnej za ewentualne szkody.

4. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest uporządkować miejsce pracy i przekazać je Zamawiającemu do dnia odbioru robót.

5. Materiały zastosowane przez Wykonawcę powinny odpowiadać wymogom dla wyrobów dopuszczonych do stosowania w budownictwie (ustawa o wyrobach budowlanych z 16. 04. 2004 r. Dz. U. Nr 92, poz.881 wraz z rozporządzeniami wykonawczymi)

6. Prace należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi i mienia oraz zgodnie z wytycznymi zawartymi w dokumentach atestacyjnych montowanych materiałów.

7. Użytkownik obiektu przekazuje protokołem zdawczo-odbiorczym obiekt (pomieszczenia) Wykonawcy do realizacji prac.

8. Odbiór robót nastąpi zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. Strony postanawiają, że przedmiotem odbioru końcowego będzie całkowity przedmiot umowy. Czynności odbiorowe zostaną zakończone sporządzeniem przez strony protokołu odbioru, który stanowić będzie podstawę do wystawienia faktury.

9. Po zrealizowaniu prac Wykonawca przekazuje protokołem zdawczo-odbiorczym obiekt Użytkownikowi.

10. Prowadzenie robót nie może naruszać interesu osób trzecich.

11. Wykonawca zobowiązuje się w czasie realizacji zapewnić zabezpieczenie terenu prowadzenia robót, ochronę znajdujących się na tym terenie obiektów, sieci i urządzeń oraz utrzymania ich w należytym stanie technicznym.

12. Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo w miejscu pracy.

§2

Terminy realizacji

1. Termin rozpoczęcia robót – …………………………

2. Termin zakończenia robót – ………………………...

§ 3

Wartość przedmiotu umowy

1. Strony ustalają wartość przedmiotu urnowy w wysokości

brutto zł ……………………………………….(słownie: ) w tym podatek VAT w wysokości ……………%

2. Rozliczenie za wykonane roboty nastąpi kosztorysem zamiennym na podstawie cen jednostkowych podanych w kosztorysie ofertowym (stanowiącym załącznik do oferty).

3. Ceny jednostkowe podane w ofercie nie ulegną zmianie przez cały okres trwania umowy.

4. Za roboty nie wykonane jako zbędne, choć objęte kosztorysem ofertowym oraz specyfikacją istotnych warunków zamówienia, nie przysługuje Wykonawcy wynagrodzenie.

§4

Zapłata wynagrodzenia

     Podstawą zapłaty wynagrodzenia będzie protokół odbioru robót potwierdzony przez inspektora nadzoru oraz faktura VAT - wystawiona na Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej 16-200 Dąbrowa Białostocka,  ul. M.C. Skłodowskiej 15 .

§5

Nadzór nad wykonawstwem

1. Ze strony Zamawiającego nadzór inwestorski pełni: …………………………..

2. Ze strony Wykonawcy kierownikiem jest:  ………………………………………

§6

Odstąpienie od umowy

1. Zamawiający może odstąpić od umowy:

1) W przypadku stwierdzenia, że Wykonawca naruszył zasady prowadzenia robót budowlanych lub wykonuje je niezgodnie z niniejszą umową,

2) W przypadku wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, a czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Odstąpienie od umowy może nastąpić w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o ww. okolicznościach,

3) W przypadku, gdy Wykonawca opóźnia się z rozpoczęciem lub wykonaniem przedmiotu umowy więcej niż 7 dni, po uprzednim pisemnym ponagleniu Wykonawcy i wyznaczeniu mu dodatkowego terminu, nie przekraczającego 7 dni.

2. W przypadku wystąpienia okoliczności z ust. 1 pkt. 1) Wykonawca nie ma prawa żądać wynagrodzenia za roboty wykonane, a nie odebrane do dnia odstąpienia od umowy oraz za materiały przygotowane i zamówione związane z realizacją przedmiotu umowy. W przypadku okoliczności z ust. 1 pkt. 2) i 3) Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu rzeczywistego wykonania części umowy do dnia odstąpienia przez Zamawiającego.

§7

Gwarancja, rękojmia

1. Na wykonany przedmiot umowy Wykonawca udzieli gwarancji na okres ……………. lat od dnia odbioru końcowego.

2. W razie wystąpienia usterek po zakończeniu realizacji zamówienia w ramach udzielonej gwarancji Wykonawca usunie je w ciągu 14 dni.

 

§ 8

Kary umowne

1. Strony ustalają odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu umowy w formie kar umownych.

2. Wykonawca zapłaci karę w wysokości:

- 10% wartości brutto przedmiotu umowy w przypadku odstąpienia od umowy przez Wykonawcę lub Zamawiającego z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca;

- 0,2% wartości brutto przedmiotu umowy realizowanych za każdy dzień zwłoki w jego wykonaniu

- 0,15% wartości brutto przedmiotu umowy za każdy dzień zwłoki w usunięciu wad, liczony od upływu dnia wyznaczonego jako termin usunięcia wad;

3. Zamawiający zapłaci karę w wysokości:

- 10% wartości brutto przedmiotu umowy za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego; kara nie będzie jednak stosowana w przypadku zaistnienia przerw w realizacji zadania na polecenie i decyzję jednostki nadrzędnej oraz w przypadkach, o których mowa w art. 145 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych;

- za nieterminową zapłatę faktury odsetki ustawowe, od wartości faktury uregulowanej z opóźnieniem.

4. Jeśli kara nie pokrywa poniesionej szkody Strony mogą dochodzić odszkodowania uzupełniającego.

§ 9

Rozstrzyganie sporów

1. Strony deklarują wolę polubownego załatwienia ewentualnych sporów wynikłych z realizacji niniejszej umowy.

2. W przypadku braku porozumienia wszelkie roszczenia rozstrzygane będą przez Sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

§ 10

Inne ustalenia

1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego i Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

2. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem przepisów Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

3. Umowę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.

 

 

ZAMAWIAJĄCY:                                                                                            WYKONAWCA: