Strona główna

Informacje 

Aktualności

Przetargi

Struktura  szpitala

Kierownictwo

 

Zamówienia Publiczne do 60 tyś. euro

                                                                                                                                            

                                                                                                          Załącznik Nr  6  

 

Projekt Umowy

W dniu........................ r. w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w trybie przetargu nieograniczonego, w oparciu o art. 39 ustawy – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19/2004 poz. 177) –. została zawarta umowa pomiędzy:
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
16-200 Dąbrowa Białostocka
ul. M.C. Skłodowsiej 15
NIP: 545-14-64-069

zwanym dalej Kupującym”, reprezentowanym przez:

Dyrektora Szpitala – Helena HAWRYLIK,
p.o. Głównej Księgowej    -  Wiesława Hołownia
 

a:

Firmą ................................................................. z siedzibą w ....................................., przy ul. ...................................., wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego ...............pod  nr ........................................., posiadającą NIP ..................., REGON ..............................., a także koncesję na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej Nr ............, udzieloną przez ................................ , zwaną dalej „Sprzedającym”, reprezentowaną przez:

.........................................................................................................................................,

następującej treści:

§ 1

Przedmiot umowy

1.      Sprzedający sprzedaje, a Kupujący nabywa „towar” w postaci leków wg nazw preparatów, w opakowaniach fabrycznych, zgodnych z rodzajem i przeznaczeniem towaru, wg asortymentu i ilości określonych w załączniku do niniejszej umowy, stanowiącym jej integralną całość.

2.      Towar będący przedmiotem umowy jest dopuszczony do obrotu na rynku polskim i posiada wymagane prawem dokumenty, stwierdzające jego dopuszczenie do stosowania w publicznych zakładach opieki zdrowotnej. 

3.      Sprzedający zobowiązuje się dostarczać towar, o którym mowa w ust. 1 z terminem ważności minimum 12 miesięcy.

4.      Kupujący zastrzega sobie prawo zmian ilościowo-asortymentowych zamawianych leków +/- 20% ilości podanych w załączniku do niniejszej umowy. Z tego tytułu nie będą przysługiwały Sprzedającemu żadne roszczenia.

 

§ 2

Ceny

1.      Ceny leków w trakcie trwania umowy mogą ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Wykonawcy tj. :

  - zmiany cen leków u producenta krajowego

  - zmiany cen leków urzędowych  w chwili zmiany ich przez Ministra Zdrowia

  - zmiany cen leków u bezpośredniego importera

  - zmiany stawki VAT ,

przy czym wzrost cen będzie następował o taki sam procent jaki wynika z podwyżek niezależnych od Wykonawcy ,bez procentowego zwiększania przysługującej mu marży ( wykluczając 90 dniowy termin stałości cen)

2.      Strony ustalają, że zmiana cen jedn. towaru o cenach urzędowych, określonych w  załączniku do umowy, dopuszczalna będzie jedynie w przypadku zmiany tych cen  dokonanej w drodze Rozporządzenia Ministra Finansów, odpowiednio do tych zmian, przy zachowaniu wysokości upustu określonego w ofercie z dnia .....................

3.      Strony umowy zobowiązują się do uwzględniania zmian wysokości podatku VAT.

4.      Wartość umowy na dzień jej podpisania umowy netto wynosi: ................ zł. (słownie: ................................), brutto: ............. zł. (słownie: ...................................).

5.      W cenie towaru zawarty jest koszt opakowania, ubezpieczenia i transportu „in loco” magazyn Kupującego.

4.      O zamiarze wprowadzenia zmian cen towaru lub zmian podatku VAT Sprzedający informuje Kupującego z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem, w formie pisemnej.

5.      Strony uzgadniają, iż w przypadku stosowania przez Producentów towaru,  okresowych upustów, bonifikat lub promocji na towar objęty umową Sprzedający zobowiązany jest do stosowania wym. form w realizacji dostaw cząstkowych.  

§ 3

Warunki dostaw

1.      Realizacja dostaw towaru, o którym mowa w § 1, następować będzie na podstawie cząstkowych zamówień składanych przez Kupującego wg asortymentu i ilości uzależnionych od potrzeb bieżących. Termin realizacji zamówień cząstkowych do 5 dni, z wyłączeniem dni wolnych od pracy tj. sobót, niedziel i świąt.

2.      W sytuacjach wyjątkowych Kupujący może zwrócić się do Sprzedającego o realizację określonego zamówienia, w trybie pilnym „na cito” w ciągu max 24 godzin.

3.      Dostawy odbywać się będą na koszt i ryzyko Sprzedającego do siedziby Kupującego.

4.      Z ramienia Kupującego do składania zamówień cząstkowych (telefonicznie lub faxem) na towar objęty umową upoważniony jest przedstawiciel Apteki Kupującego – potwierdzonych na piśmie z akceptacją Dyrektora Szpitala.

5.      Sprzedający ma prawo wstrzymać realizacje zamówień zamówień  przypadku gdy opóźnienie  Kupującego w zapłacie należności z tytułu niniejszej umowy przekroczy okres 60 dni od dnia wymagalności należności.

§ 4

Warunki płatności

1.      Za zrealizowane dostawy towaru Kupujący będzie dokonywał płatności przelewem na konto wskazane przez Sprzedającego w terminie 30 dni licząc od dnia otrzymania faktury.

2.      Faktury za zrealizowane dostawy winny być sporządzone w sposób tradycyjny (faktura w postaci dokumentu, na piśmie)

3.      W przypadku nieterminowych płatności  wskazanych w ust. 1 Sprzedający zastrzega sobie prawo naliczania odsetek w wysokości ustawowej.

§ 5

Czas trwania umowy

Umowa obowiązuje przez okres 12 miesięcy licząc od dnia jej podpisania.

Każdej ze stron przysługuje prawo wypowiedzenia niniejszej umowy z zachowaniem miesięcznego

§ 6

Reklamacje

1.      Ewentualne reklamacje z tytułu jakości lub ilości towaru będą składane Sprzedającemu przez Kupującego faxem i na piśmie niezwłocznie po ich stwierdzeniu.

2.      Sprzedający zobowiązuje się do udzielenia odpowiedzi na złożoną reklamację w ciągu 72 godzin, w przypadku braku odpowiedzi reklamację uważa się w całości za uznaną zgodnie z żądaniem Kupującego.

3.      W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Sprzedający zobowiązany jest w terminie 2 dni roboczych wymienić towar na wolny od wad, na własny koszt.

4.      Kupującemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia towaru w przypadku:

1) dostarczenia towaru złej jakości, w tym nie posiadającego określonego w umowie terminu ważności,

2) dostarczenia towaru niezgodnego z zamówieniem / umową,

3) dostarczeniem towaru w niewłaściwych opakowaniach,

4) dostarczonego ze zwłoką.

§ 7

Kary umowne

1.      Strony ustalają, że w razie niewykonania lub nienależytego wykonania warunków umowy obowiązywać je będzie odszkodowanie w formie kar umownych z następujących tytułów oraz w n/w wysokości:

1) 0,5% wartości umownej towaru nie dostarczonego w terminie za każdy rozpoczęty dzień zwłoki, jeśli wina będzie leżeć po stronie Sprzedającego

2) 0,5% wartości zareklamowanych przez Kupującego towarów złej jakości, za każdy dzień oczekiwania na wymianę, ponad termin określony w umowie,

3) 5% wartości umownej towaru, w przypadku odmowy przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, wstrzymania dostawy towaru z jego winy lub dokonania nie uzgodnionej podmiany asortymentu zamówionego towaru,

4) 5% wartości niezrealizowanej części umowy, gdy Kupujący odstąpi od umowy z winy Sprzedającego,

5) 5% wartości niezrealizowanej części umowy towaru, gdy Sprzedający odstąpi od umowy bez uzasadnionej przyczyny.

2.      Ani Sprzedający ani Kupujący nie będzie ponosić odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji zobowiązań wynikających z umowy, jak również za szkody poniesione przez drugą stronę, o ile będą skutkiem lub wynikiem siły wyższej.

§ 8

Odstąpienie od umowy.

1. Odstąpienie od umowy przez Kupującego może nastąpić w każdej chwili:

1) w przypadku  dwukrotnego dostarczania przez Sprzedającego towaru złej jakości,

2) jeżeli Sprzedający odmówi dostarczenia towaru.

Z powyższego tytułu Sprzedającemu nie będą przysługiwały żadne roszczenia.

2. Kupujący może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o okolicznościach, o których mowa w art. 145 ustawy – Prawo zamówień publicznych,

3.W przypadku powtarzających się opóźnień  Zamawiającego  w zapłacie należności z tytułu niniejszej umowy  Wykonawca ma prawo  odstąpić od umowy  ze skutkiem natychmiastowym.

§ 9

Postanowienia końcowe.

1.      Wszelkie zmiany lub uzupełnienia niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych.

2.      Sprzedający nie może bez zgody Kupującego przenieść wierzytelności przysługujących mu od Kupującego na osobę trzecią, a także zawrzeć umowy z osobą trzecią o przejęcie długu Kupującego w stosunku do Sprzedającego.  

3.      Wszelkie spory związane z realizacją postanowień niniejszej umowy będą rozwiązywane na drodze polubownej, w przypadkach ostatecznych mogą być poddane do rozstrzygnięcia przez Sąd właściwy miejscowo dla Kupującego.

4.      W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy ustawy o zamówieniach publicznych oraz Kodeksu cywilnego.

5.      Umowa została sporządzona w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, dwa dla kupującego, jeden dla Sprzedającego.

6.      Umowa wchodzi w życie z dniem podpisania przez strony tj. od dnia ........................... 

7.      Każdej ze stron przysługuje prawo wypowiedzenia niniejszej umowy z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.

 

 

 

 

Kupujący:                                                                                      Sprzedający: