Przetargi |
Zamówienia Publiczne do 60 tyś. euro
Załącznik Nr 6
Projekt Umowy
W dniu........................ r. w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego, w trybie przetargu nieograniczonego, w
oparciu o art. 39 ustawy – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr
19/2004 poz. 177) –. została zawarta umowa pomiędzy:
Dyrektora Szpitala – Helena HAWRYLIK, a: Firmą ................................................................. z siedzibą w ....................................., przy ul. ...................................., wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego ...............pod nr ........................................., posiadającą NIP ..................., REGON ..............................., a także koncesję na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej Nr ............, udzieloną przez ................................ , zwaną dalej „Sprzedającym”, reprezentowaną przez: ........................................................................................................................................., następującej treści: § 1 Przedmiot umowy1. Sprzedający sprzedaje, a Kupujący nabywa „towar” w postaci leków wg nazw preparatów, w opakowaniach fabrycznych, zgodnych z rodzajem i przeznaczeniem towaru, wg asortymentu i ilości określonych w załączniku do niniejszej umowy, stanowiącym jej integralną całość. 2. Towar będący przedmiotem umowy jest dopuszczony do obrotu na rynku polskim i posiada wymagane prawem dokumenty, stwierdzające jego dopuszczenie do stosowania w publicznych zakładach opieki zdrowotnej. 3. Sprzedający zobowiązuje się dostarczać towar, o którym mowa w ust. 1 z terminem ważności minimum 12 miesięcy. 4. Kupujący zastrzega sobie prawo zmian ilościowo-asortymentowych zamawianych leków +/- 20% ilości podanych w załączniku do niniejszej umowy. Z tego tytułu nie będą przysługiwały Sprzedającemu żadne roszczenia.
§ 2 Ceny1. Ceny leków w trakcie trwania umowy mogą ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Wykonawcy tj. : - zmiany cen leków u producenta krajowego - zmiany cen leków urzędowych w chwili zmiany ich przez Ministra Zdrowia - zmiany cen leków u bezpośredniego importera - zmiany stawki VAT , przy czym wzrost cen będzie następował o taki sam procent jaki wynika z podwyżek niezależnych od Wykonawcy ,bez procentowego zwiększania przysługującej mu marży ( wykluczając 90 dniowy termin stałości cen) 2. Strony ustalają, że zmiana cen jedn. towaru o cenach urzędowych, określonych w załączniku do umowy, dopuszczalna będzie jedynie w przypadku zmiany tych cen dokonanej w drodze Rozporządzenia Ministra Finansów, odpowiednio do tych zmian, przy zachowaniu wysokości upustu określonego w ofercie z dnia ..................... 3. Strony umowy zobowiązują się do uwzględniania zmian wysokości podatku VAT. 4. Wartość umowy na dzień jej podpisania umowy netto wynosi: ................ zł. (słownie: ................................), brutto: ............. zł. (słownie: ...................................). 5. W cenie towaru zawarty jest koszt opakowania, ubezpieczenia i transportu „in loco” magazyn Kupującego. 4. O zamiarze wprowadzenia zmian cen towaru lub zmian podatku VAT Sprzedający informuje Kupującego z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem, w formie pisemnej. 5. Strony uzgadniają, iż w przypadku stosowania przez Producentów towaru, okresowych upustów, bonifikat lub promocji na towar objęty umową Sprzedający zobowiązany jest do stosowania wym. form w realizacji dostaw cząstkowych. § 3 Warunki dostaw1. Realizacja dostaw towaru, o którym mowa w § 1, następować będzie na podstawie cząstkowych zamówień składanych przez Kupującego wg asortymentu i ilości uzależnionych od potrzeb bieżących. Termin realizacji zamówień cząstkowych do 5 dni, z wyłączeniem dni wolnych od pracy tj. sobót, niedziel i świąt. 2. W sytuacjach wyjątkowych Kupujący może zwrócić się do Sprzedającego o realizację określonego zamówienia, w trybie pilnym „na cito” w ciągu max 24 godzin. 3. Dostawy odbywać się będą na koszt i ryzyko Sprzedającego do siedziby Kupującego. 4. Z ramienia Kupującego do składania zamówień cząstkowych (telefonicznie lub faxem) na towar objęty umową upoważniony jest przedstawiciel Apteki Kupującego – potwierdzonych na piśmie z akceptacją Dyrektora Szpitala. 5. Sprzedający ma prawo wstrzymać realizacje zamówień zamówień przypadku gdy opóźnienie Kupującego w zapłacie należności z tytułu niniejszej umowy przekroczy okres 60 dni od dnia wymagalności należności. § 4 Warunki płatności1. Za zrealizowane dostawy towaru Kupujący będzie dokonywał płatności przelewem na konto wskazane przez Sprzedającego w terminie 30 dni licząc od dnia otrzymania faktury. 2. Faktury za zrealizowane dostawy winny być sporządzone w sposób tradycyjny (faktura w postaci dokumentu, na piśmie) 3. W przypadku nieterminowych płatności wskazanych w ust. 1 Sprzedający zastrzega sobie prawo naliczania odsetek w wysokości ustawowej. § 5 Czas trwania umowy Umowa obowiązuje przez okres 12 miesięcy licząc od dnia jej podpisania. Każdej ze stron przysługuje prawo wypowiedzenia niniejszej umowy z zachowaniem miesięcznego § 6 Reklamacje 1. Ewentualne reklamacje z tytułu jakości lub ilości towaru będą składane Sprzedającemu przez Kupującego faxem i na piśmie niezwłocznie po ich stwierdzeniu. 2. Sprzedający zobowiązuje się do udzielenia odpowiedzi na złożoną reklamację w ciągu 72 godzin, w przypadku braku odpowiedzi reklamację uważa się w całości za uznaną zgodnie z żądaniem Kupującego. 3. W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Sprzedający zobowiązany jest w terminie 2 dni roboczych wymienić towar na wolny od wad, na własny koszt. 4. Kupującemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia towaru w przypadku: 1) dostarczenia towaru złej jakości, w tym nie posiadającego określonego w umowie terminu ważności, 2) dostarczenia towaru niezgodnego z zamówieniem / umową, 3) dostarczeniem towaru w niewłaściwych opakowaniach, 4) dostarczonego ze zwłoką. § 7 Kary umowne 1. Strony ustalają, że w razie niewykonania lub nienależytego wykonania warunków umowy obowiązywać je będzie odszkodowanie w formie kar umownych z następujących tytułów oraz w n/w wysokości: 1) 0,5% wartości umownej towaru nie dostarczonego w terminie za każdy rozpoczęty dzień zwłoki, jeśli wina będzie leżeć po stronie Sprzedającego 2) 0,5% wartości zareklamowanych przez Kupującego towarów złej jakości, za każdy dzień oczekiwania na wymianę, ponad termin określony w umowie, 3) 5% wartości umownej towaru, w przypadku odmowy przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, wstrzymania dostawy towaru z jego winy lub dokonania nie uzgodnionej podmiany asortymentu zamówionego towaru, 4) 5% wartości niezrealizowanej części umowy, gdy Kupujący odstąpi od umowy z winy Sprzedającego, 5) 5% wartości niezrealizowanej części umowy towaru, gdy Sprzedający odstąpi od umowy bez uzasadnionej przyczyny. 2. Ani Sprzedający ani Kupujący nie będzie ponosić odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji zobowiązań wynikających z umowy, jak również za szkody poniesione przez drugą stronę, o ile będą skutkiem lub wynikiem siły wyższej. § 8 Odstąpienie od umowy. 1. Odstąpienie od umowy przez Kupującego może nastąpić w każdej chwili: 1) w przypadku dwukrotnego dostarczania przez Sprzedającego towaru złej jakości, 2) jeżeli Sprzedający odmówi dostarczenia towaru. Z powyższego tytułu Sprzedającemu nie będą przysługiwały żadne roszczenia. 2. Kupujący może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o okolicznościach, o których mowa w art. 145 ustawy – Prawo zamówień publicznych, 3.W przypadku powtarzających się opóźnień Zamawiającego w zapłacie należności z tytułu niniejszej umowy Wykonawca ma prawo odstąpić od umowy ze skutkiem natychmiastowym. § 9 Postanowienia końcowe. 1. Wszelkie zmiany lub uzupełnienia niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych. 2. Sprzedający nie może bez zgody Kupującego przenieść wierzytelności przysługujących mu od Kupującego na osobę trzecią, a także zawrzeć umowy z osobą trzecią o przejęcie długu Kupującego w stosunku do Sprzedającego. 3. Wszelkie spory związane z realizacją postanowień niniejszej umowy będą rozwiązywane na drodze polubownej, w przypadkach ostatecznych mogą być poddane do rozstrzygnięcia przez Sąd właściwy miejscowo dla Kupującego. 4. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy ustawy o zamówieniach publicznych oraz Kodeksu cywilnego. 5. Umowa została sporządzona w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, dwa dla kupującego, jeden dla Sprzedającego. 6. Umowa wchodzi w życie z dniem podpisania przez strony tj. od dnia ........................... 7. Każdej ze stron przysługuje prawo wypowiedzenia niniejszej umowy z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Kupujący: Sprzedający:
|