Strona główna

Informacje 

Aktualności

Przetargi

Struktura  szpitala

Kierownictwo

 

Zamówienia Publiczne do 60 tyś. euro

 

 

 Zamawiający:

 

Samodzielny Publiczny

Zakład Opieki Zdrowotnej

ul. M.C. Skłodowskiej 15, 16-200 Dąbrowa Białostocka

NIP 545-14-64-069        REGON 050583037

tel: 857121206     fax 857121206  wew.36

www.spzoz.home.pl

spzoz@home.pl

  

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

 

                              Przetarg nieograniczony poniżej 60.000 euro

na

Dostawę do laboratorium odczynników wraz z analizatorem

  tryb zgodny z art.39  Ustawy Styczeń dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych 

zwaną dalej „PZP” ( Dz.U. Nr 19 poz. 177 , z późn. zmianami )

  

               Zatwierdzone przez :

  Maj  2007

 Uwaga!

PRZED PRZYGOTOWANIEM OFERTY PROSZĘ DOKŁADNIE ZAPOZNAĆ SIĘ Z TREŚCIĄ SPECYFIKACJI

I.         ZAMAWIAJĄCY

1.      Zamawiający:

 Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

             w  Dąbrowie Białostockiej

2.      Adres zamawiającego;

16-200 Dąbrowa Białostocka , ul. M.C. Skłodowskiej 15

                                  tel. /0-85/ 71 21 206 wew. 27

                                  tel/fax. /0-85/ 71 21 206 wew. 36

                                             www.spzoz.home.pl

                                             spzoz@home.pl

 

            II.        TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

1.      Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie  przetargu

     nieograniczonego.

2.      Postępowanie jest prowadzone na podstawie przepisów ustawy z dnia  29.01.2004r.    

     „Prawo zamówień publicznych" (Dz.U. z 9 lutego 2004 r. Nr 19 poz. 177 z późn.    

      zmianami).

        

            III.      OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

      1.      Przedmiotem zamówienia jest dostawa:

-pakiet 1 odczynniki laboratoryjne, materiały kalibracyjne i kontrolne oraz eksploatacyjne do oznaczania Na/K/Cl wraz  z  dzierżawą analizatora , w asortymencie i ilościach określonych w załączniku nr 2 do niniejszej  SIWZ,

2.. Oferowane odczynniki muszą spełniać następujące warunki :

 - zawarte w Załączniku nr 2 do SIWZ
    
 -posiadać karty charakterystyki substancji niebezpiecznych i preparatów       
   niebezpiecznych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia  3 lipca 2002 r.   
   w sprawie karty charakterystyki substancji  niebezpiecznej i preparatu   
   niebezpiecznego (Dz. U. 2002  nr 140 poz. 1171 z późniejszymi  zmianami),
 

                -opakowania oznakowane muszą być zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia   

                  z dnia 2 września 2003 r. w sprawie oznakowań opakowań substancji  

                  niebezpiecznych i preparatów  niebezpiecznych ( Dz. U. 2003 nr 173       poz.1679),

            3.   Dostawy   towaru   odbędą    się    na   koszt   i    ryzyko    sprzedającego   do    
                 Laboratorium   SP ZOZ w  Dąbrowie Białostockiej   przy  ul.   M.C. Skłodowskiej 15

            4. Ilości  odczynników wyszczególniona w  załączniku nr 2 do niniejszej SIWZ są   
                szacowane na okres   36 miesięcy (Pakiet nr 1 ) i nie   zobowiązują Zamawiającego
                do całkowitego zamówienia zadeklarowanej ilości.
 

 

 

            IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

 

Pakiet nr 1

– 36 miesięcy  od daty podpisania umowy. Zamówienia należy realizować:

1.   odczynniki należy dostarczać sukcesywnie, zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem SP ZOZ     

      w terminie do 5 dni  roboczych od chwili otrzymania zamówienia.

2. analizator należy dostarczyć w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy

V. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ  WYKAZ  DOKUMENTÓW  I OŚWIADCZEŃ WYMAGANYCH  OD WYKONAWCÓW,    POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIENIE WARYNKÓW    UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

1. Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności będącej przedmiotem   zamówienia;

      Wykaz dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu:

- aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie  o wpisie do

    Ewidencji Działalności Gospodarczej, określające uprawnienia do wykonywania działalności

    gospodarczej w przedmiocie  objętym zamówieniem, wystawione nie wcześniej niż 6   

    miesięcy przed   upływem terminu składania ofert;

2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują  potencjałem technicznym i   

    osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

      Wykaz dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu:

- oświadczenie Wykonawcy - Załącznik nr 3.

3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

Wykaz dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu:

-  oświadczenie Wykonawcy- Załącznik nr 3.

4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

      Wykaz dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu:

-   oświadczenie Wykonawcy- Załącznik nr 3.

5. Wyrażą zgodę na termin płatności 30 dni  od daty dostarczenia faktury VAT do siedziby Zamawiającego.

     Wykaz dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu:

-  oświadczenie Wykonawcy- Załącznik nr 3.

6. Wyrażą  zgodę  na  okres nie  podwyższania  cen  przez   minimum 12 miesięcy od daty   
    podpisania   umowy,   z  wyjątkiem  zmiany  stawek VAT. Ceny  mogą  ulec zmianie,   
    przy  czym  wzrost cen może nastąpić nie wcześniej niż po upływie okresu stałości                          
    zaproponowanego    przez    wykonawcę   i   w  wysokości   nie    przekraczającej
    wskaźnika  inflacji  ogłoszonego  kwartalnie  przez  GUS.
    Wykaz dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu: 

- oświadczenie Wykonawcy- Załącznik nr 3.

7. Oświadczenie wykonawcy , że zapewni autoryzowany serwis na oferowany analizator.

Dokumenty, o których mowa w pkt 1 powinny zostać złożone w formie  oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę /osoby/ upoważnioną do reprezentowania wykonawcy zgodnie  z wpisem do właściwego rejestru lub zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.

VI. INFORMACJE  O   SPOSOBIE    POROZUMIEWANIA   SIĘ   WYKONAWCÓW   Z

       ZAMAWIAJĄCYM

Zapytania odnośnie zapisów zawartych w „Specyfikacji istotnych warunków zamówienia", sposobu przygotowania oferty oraz realizacji zamówienia, wykonawca może kierować do zamawiającego faksem , drogą elektroniczną  lub pisemnie.

Zamawiający nie udzieli wykonawcy wyjaśnień, jeżeli zapytanie wpłynęło do zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem składania ofert.

VII. OSOBY ZE STRONY ZAMAWIAJĄCEGO, UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

Osoby uprawnione do kontaktu z wykonawcami:

- w sprawach merytorycznych

Elżbieta Pałkiewicz - tel. 085 71 21 206 wew.27
 

- w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia

Anna Majewska  -     tel. 085 71 21 206 wew. 28
poniedziałek-piątek w godz. 8.00-15.00

           

VIII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM

W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

 

IX. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

      Termin związania ofertą wynosi 30 dni licząc od daty upływu terminu składania ofert.

 

X. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY I JEJ ZAWARTOŚĆ

1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

2. Złożenie przez wykonawcę więcej niż jednej oferty  spowoduje odrzucenie wszystkich jego  ofert.

3. Ofertę, pod rygorem nieważności, należy złożyć w formie pisemnej w języku polskim, sporządzoną na   maszynie do pisania  lub komputerze.

4.Wartość brutto poszczególnych pozycji winna być liczona w następujący sposób:  

       cena jednostkowa netto x ilość + należny podatek VAT

5. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w formie elektronicznej.

6. Treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami.

7.Składanie ofert częściowych.

Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych. Należy złożyć pełny pakiet r1   określony w  załączniku nr 2 do niniejszej SIWZ  .      

8. Oferta powinna być podpisana przez osobę /osoby/ upoważnioną do reprezentowania   wykonawcy,  określoną w dokumencie właściwym dla formy organizacyjnej wykonawcy.

9. Zamawiający zaleca, aby każda strona (zapisana) oferty była ponumerowana kolejnymi cyframi a wszystkie strony oferty  były zabezpieczone w sposób zapobiegający dekompletacji zawartości   oferty. Każda strona oferty i załączników powinna być parafowana przez osobę /osoby podpisującą ofertę.

10. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane i datowane   własnoręcznie przez   osobę /osoby/ podpisującą ofertę.

11. Do uznania ważności oferta winna zawierać wszystkie wymagane dokumenty określone  niniejszą  specyfikacją:

            1) wypełniony  załącznik nr  1,

            2) wypełniony  załącznik nr  2,

            3) wypełniony  załącznik nr  3,

            4) podpisany    załącznik nr  4

            5) podpisany    załącznik nr  5 

6) aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie  o wpisie do     

    Ewidencji działalności  gospodarczej, określające uprawnienia do wykonywania    

    działalności gospodarczej w przedmiocie objętym zamówieniem, wystawione nie   

    wcześniej niż 6  miesięcy przed  upływem terminu składania ofert;

7) dokumenty określone w załączniku nr 2 do SIWZ.

8) oświadczenie wykonawcy , że zapewni autoryzowany serwis na oferowany analizator 

12. Ofertę należy umieścić w nieprzejrzystej  i zaklejonej  kopercie 

      Na kopercie należy umieścić:

1             nazwę i adres zamawiającego

2             oznaczenie przedmiotu zamówienia „Oferta - przetarg nieograniczony –odczynniki wraz z analizatorem ” - nie otwierać przed:  21.05.2007r.  przed godz. 10.15

3              nazwę i adres wykonawcy

 

Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty.

 

XI. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

  1. Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 21.05.2007rdo godziny 10.00 w  siedzibie zamawiającego przy ul. M.C. Skłodowskiej 15 w sekretariacie lub przesłać pocztą na adres zamawiającego.
  2. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
  3. Oferta złożona po terminie zostanie wykonawcy zwrócona bez jej otwierania po upływie

     terminu przewidzianego na wniesienie protestu

  1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu  21.05.2007r. .o godzinie 10.15

            w siedzibie zamawiającego w budynku Administracji przy ul. M.C. Skłodowskiej 15

  1. Wykonawcy mogą uczestniczyć w publicznej sesji otwarcia ofert.
  2. W przypadku nieobecności wykonawcy przy otwieraniu ofert zamawiający, na pisemny

      wniosek wykonawcy, prześle protokół z sesji otwarcia ofert.

  1. Podczas sesji otwarcia ofert zostaną odczytane:

a/ kwota którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia,

b/ nazwy i adresy wykonawców,

c/ zaoferowaną cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia,

 

XII. KRYTERIA OCENY OFERT

Przy wyborze oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i ich znaczeniem :
 
cena                   -                          100%
Oceny będą dokonywane dla każdego w następujący sposób :
 

                                                        wartość brutto oferty najtańszej
          wartość punktowa            =    wartości brutto oferty badanej        x 100 x 100%


 

XIII. WARUNKI ODRZUCENIA OFERT I UNIEWAŻNIENIA POSTĘPOWANIA

1.Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:

 a/ jest niezgodna z ustawą „Prawo zamówień publicznych",

 b/ jej treść nie odpowiada specyfikacji istotnych warunków zamówienia,

 c/ jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu  nieuczciwej     konkurencji,

d/zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,

e/została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału  w postępowaniu ,

 d/ zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić  na podstawie art. 88  ustawy „Prawo zamówień publicznych" lub błędy w obliczeniu ceny,

 e/ wykonawca po otrzymaniu  zawiadomienia nie zgodził się w ciągu 7 dni na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny,

 f/jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.                       

2.Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:

a/ nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu,

b/ cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający może   przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,

c/ wystąpi istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonania zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,   

d/ postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w

sprawie zamówienia publicznego.

 

XIV. ISTOTNE POSTANOWIENIA, KTÓRE BĘDĄ WPROWADZONE DO TREŚCI

         ZAWIERANEJ UMOWY

1. Umowa o realizację zamówienia zostanie zawarta z wykonawcą, którego   oferta została

    wybrana, w terminie nie wcześniej niż 7 dni od dnia zawiadomienia o wyborze oferty, nie

    później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą

2. Umowa o realizację zamówienia zostanie zawarta w formie pisemnej na czas oznaczony.

3. Do postanowień umowy nie uregulowanych niniejszą specyfikacją i ustawą  „Prawo

    zamówień publicznych” zastosowane będą przepisy Kodeksu  cywilnego 

4. Zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy będzie tożsamy z jego zobowiązaniem

    zawartym w ofercie.

5. Istotne postanowienia, które będą wprowadzone do umowy o realizację zamówienia zostały

    zawarte w załączniku nr 4 i 5  do niniejszej specyfikacji   „Projekt umowy”.

6. Przyjęcie postanowień umownych proponowanych przez zamawiającego w projekcie umowy

    jest równoznaczne z przyjęciem warunków udziału w postępowaniu.

 

XV. POUCZENIE O PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY ŚRODKACH 

         ODWOŁAWCZYCH

Uczestnikowi postępowania przysługuje prawo wniesienia protestu dotyczącego zapisów specyfikacji nie później niż 3 dni przed upływem terminu składania ofert. Wobec czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania środki odwoławcze określone są w Rozdziale 2 Działu VI Prawa Zamówień Publicznych.

 

Załączniki do specyfikacji:

Nr 1 – Formularz ofertowy
Nr 2 – Formularz cenowy
Nr 3 - Oświadczenia
Nr 4 – Projekt Umowy dostawy
Nr 5 – Projekt umowy dzierżawy

 

Dąbrowa Białostocka dnia 11.05.2007r.