Strona główna

Informacje 

Aktualności

Przetargi

Struktura  szpitala

Kierownictwo

 

Zamówienia Publiczne do 60 tyś. euro

ZAMAWIAJĄCY:
SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ
UL.M.C. SKŁODOWSKIEJ 15
16-200 DĄBROWA BIAŁOSTOCKA
NIP 545-14-64-069
REGON 050583037
Tel./Fax (085)7-121-206
e-mail:spzoz@home.pl
www.spzoz.home.pl

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA NA
„ Budowa podjazdów i przystosowanie łazienek do potrzeb osób niepełnosprawnych „

INFORMACJE OGÓLNE
I. Informacje wstępne
1. Zamawiający
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
16-200 Dąbrowa Białostocka
ul. M.C.Skłodowskiej 15
Telefon(y): 712 12 06
Faks: 712 12 06 wew.36
REGON: 050583037
NIP: 545-14-64-037
e-mail: spzoz@home.pl
www.spzoz.home.pl

Konto bankowe: Bank BPH S.A. Oddział w Dąbrowie Białostockiej
Nr 63 1060 0076 0000 4011 9000 0029

Czas urzędowania: od poniedziałku do piątku w godz. 800 do 15,35

2. Tryb postępowania

   a) Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu

       nieograniczonego, z zachowaniem zasad określonych ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. 

       Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. nr 19, poz. 177 z późn. zm.).

   b) Ilekroć w SIWZ zastosowane jest pojęcie "ustawa", bez bliższego określenia, o jaką

       ustawę chodzi, dotyczy ono ww. ustawy.

3. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami

Dopuszcza się następujące formy porozumiewania się: drogą elektroniczną, przez telefon, faxem, pocztą.

4. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami w kwestiach technicznych i formalnych:

·       Józef Kirejczyk

·       Wiesława Hołownia

II. Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z budowa podjazdów i przystosowanie łazienek do potrzeb osób niepełnosprawnych (CPV:45215100-8)-dokładny opis przedmiotu zamówienia został umieszczony w specyfikacji technicznej.

zadanie Nr 1

Dostosowanie Przychodni Specjalistycznej w Dąbrowie Białostockiej do potrzeb osób niepełnosprawnych, tj.

- Przystosowanie łazienek

- Budowa podjazdu

Zadanie Nr 2

Dostosowanie Gminnego Ośrodka Zdrowia w Nowym Dworze do potrzeb osób niepełnosprawnych, tj.

- Przystosowanie łazienek

- Budowa podjazdu

Zadanie Nr 3

Dostosowanie Poradni Dziecięcej w Dąbrowie Białostockiej do potrzeb osób niepełnosprawnych, tj.

- Przystosowanie łazienek

2. Założenia:

a) Wykonawca musi zapewnić pełny zakres robót zgodnie z opisem technicznym i przedmiarami robót, które stanowią podstawę opracowania kosztorysu ofertowego. Wszystkie pozycje określone w przedmiarze robót powinny być wycenione przy użyciu podanych w nim pozycji katalogowych. Do oferty należy załączyć kosztorys ofertowy w formie szczegółowej lub uproszczonej a każda pozycja kosztorysowa powinna dodatkowo zawierać całkowitą cenę jednostkową, wraz z zestawieniem materiałów.

b) Wykonawca jest zobowiązany do:

- realizacji robót stanowiących przedmiot zamówienia,

- wywozu i utylizacji gruzu,

- zabezpieczenia na czas realizacji zamówienia terenu prac wraz ze znajdującym się na 

   nim mieniem Wykonawcy i Zamawiającego.

- zabezpieczenia dostawy niezbędnych materiałów i środków transportowych potrzebnych

  do prawidłowej realizacji zamówienia

- zapewnienia bezpieczeństwa w miejscu pracy.

c) Cena podana w ofercie powinna zawierać wszystkie ww. czynności związane z realizacją zamówienia

d) Przy wykonywaniu prac należy stosować wyroby dopuszczone do stosowania w budownictwie (ustawa o wyrobach budowlanych Dz. U. Nr 92, poz.881 z 2004 r. wraz z rozporządzeniami wykonawczymi)

e) Roboty należy wykonywać pod nadzorem osoby posiadającej odpowiednie uprawnienia budowlane.

f) Prace należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi i mienia.

g) Prowadzenie robót nie może naruszać interesu osób trzecich.

h) Odbiór prac nastąpi zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót.

i) Wykonawca, który zrealizuje przedmiot zamówienia powinien uprzątnąć teren i usunąć wszystkie zbędne materiały i odpady.

3. Zamówienie uzupełniające:

Na mocy art. 67 ust.1 pkt. 6 i 7 ustawy Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających Wykonawcy, który będzie realizował zamówienie podstawowe, przy czym:

     - zakres zamówień uzupełniających będzie dotyczył przedmiotu określonego w niniejszej 

       SIWZ, - ich wartość będzie stanowić nie więcej niż 20% wartości zamówienia

       podstawowego,

    - udzielane będą w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.

III. Terminy

a) dotyczące przedmiotu zamówienia

  1. Termin wykonania:

      do 30.11.2006r.

  2. Minimalny okres gwarancji wynosi: 3 lat

  3. W razie wystąpienia usterek po zakończeniu realizacji zamówienia w ramach udzielonej gwarancji należy je usunąć w ciągu 14 dni od dnia powiadomienia przez Zamawiającego.

b) dotyczące oferty

  1. Składanie ofert - do dnia 22 sierpnia 2006 r. do godziny 1200 w siedzibie zamawiającego,   

      adres Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej 16-200 Dąbrowa Białostocka

      ul. M.C.Skłodowskiej 15

  2. Otwarcie ofert – 22 sierpnia 2006 r. o godzinie 1215 w siedzibie zamawiającego j. w.

  3. Termin związania ofertą - 30 dni od upływu terminu składania ofert.

IV. Informacje uzupełniające

a) dotyczące SIWZ

  1. Zamawiający nie przewiduje zebrania informacyjnego dla Wykonawców.

  2. Odpowiedzi na pytania dotyczące treści SIWZ Zamawiający udziela niezwłocznie, chyba,   

      że prośba o wyjaśnienia wpłynęła do zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem  

      składania ofert. Wyjaśnienia warunków zamówienia udzielane będą z zachowaniem 

      zasad określonych w art. 38 ustawy.

 3. Zamawiający, w szczególnie uzasadnionych przypadkach może w każdym czasie przed  upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść SIWZ. Dokonaną w ten sposób  modyfikację przekazuje niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ  i będzie dla nich wiążąca.

b) dotyczące oferty

  1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest zaoferowanie przedmiotu zamówienia zgodnie  

    z rozdz. II oraz złożenie oferty zgodnej z treścią SIWZ i ustawą.

 2. W części jawnej zostaną odczytane wszystkim obecnym informacje dotyczące kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia oraz informacje zawarte w złożonych ofertach zgodnie z art. 86 ust. 3 i 4 ustawy.

 3. Zamawiający może poprawić w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe w zakresie przewidzianym ustawą, zawiadamiając o tym wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty.

4. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający ma obowiązek wykluczyć Wykonawców na podstawie art. 24.ust. l i 2 ustawy

5. Zamawiający ma obowiązek odrzucić ofertę na podstawie art.89 ust. l oraz art. 90 ust. 3 ustawy.

6. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego może zostać unieważnione jedynie w przypadkach określonych w art. 93 ustawy. O unieważnieniu postępowania, Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

7. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w niniejszej SIWZ.

8. Ofertę należy sporządzić w języku polskim na piśmie, w formie zapewniającej czytelność jej treści (pod rygorem nieważności).

9. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę w tym również podmioty występujące wspólnie.

10. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie i ewentualnie faksem lub drogą elektroniczną w godzinach urzędowania podanych w rozdz. I SIWZ.

11. Wymaga się, by oferta była podpisana (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) przez osobę lub osoby uprawnione do zaciągania zobowiązań (wszelkie ewentualne poprawki powinny być dokonane w sposób czytelny i dodatkowo opatrzone parafą osoby/osób podpisującej ofertę).

12. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.

13. Zamawiający  dopuszcza składanie ofert częściowych.

14. Oferta powinna być dostarczona w opakowaniu zamkniętym, uniemożliwiającym odczytanie jego zawartości bez uszkodzenia tego opakowania, opatrzonym:

  • . adresem zamawiającego - Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

                                                      16-200 Dąbrowa Białostocka, ul. M.C. Skłodowskiej 15

  • . nazwą przetargu - „ Budowa podjazdów i przystosowanie łazienek

                                        do potrzeb osób niepełnosprawnych”

  • . dopiskiem - Nie otwierać przed 22 sierpnia 2006 r. o godzinie 1215,

15. Zamawiający zaleca aby wszystkie strony oferty były parafowane, ponumerowane i zszyte. Wskazane aby do oferty dołączyć spis treści (nie spełnienie nie skutkuje wykluczeniem ani odrzuceniem).

16. Zmiany i wycofanie oferty.

a) Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać, pod warunkiem, że uczyni to przed terminem składania ofert. Zarówno zmiana jak i wycofanie oferty wymagają zachowania formy pisemnej.

b) Zmiany dotyczące treści oferty powinny być przygotowane, opakowane i zaadresowane w ten sam sposób co oferta. Dodatkowo opakowanie, w którym jest przekazywana zmieniona oferta należy opatrzyć napisem ZMIANA.

V. Wadium

     Nie dotyczy.

VI. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy

     Nie dotyczy.

VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane dokumenty

A)     Wykonawcy składający ofertę powinni spełnić poniższe warunki udziału w postępowaniu (zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy) oraz na potwierdzenie ich spełnienia złożyć poniższe dokumenty (zgodnie z art. 25 i 26 ust. 1 ustawy oraz Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dn. 19 maja 2006 poz. 605 (Dz. U. Nr 87 z dnia 24 maja 2006 r.) w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy).

Lp.

 

Wymagane warunki udziału w postępowaniu jakie musi zaoferować i spełnić Wykonawca

 

Wymagane oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu

 

 

 

1.

Wycena przedmiotu zamówienia

Oferta (załączniki nr 1)wraz z opisem technicznym. Szczegółowy lub uproszczony kosztorys ofertowy  z podaniem w każdej pozycji ceny jednostkowej wraz z zestawieniem materiałów

2.

Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności

Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (określające zakres działalności gospodarczej), jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

3.

Posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia do wykonania zamówienia

 Wykaz najważniejszych robót budowlanych wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania.

4.

Znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia

Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej Z załączonego dokumentu winno wynikać jednoznacznie, iż umowa ubezpieczeniowa jest  ważna.

5.

Nie popełnienie przez osoby fizyczne, wspólników spółki jawnej, partnerów lub członków zarządu spółki partnerskiej, komplementanuszy spółki komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub osoby prawne tj. urzędujących, członków organu zarządzającego - przestępstwa w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwa przekupstwa, przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu lub innego przestępstwa popełnionego w celu osiągnięcia korzyści majątkowych

Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 - 8 ustawy (tj. dla właściciela/li lub dla każdej osoby wchodzącej w skład zarządu firmy), - tj. informacja o popełnieniu lub nie popełnieniu przestępstw jak obok - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

6.

Brak zakazu ubiegania się podmiotu zbiorowego o zamówienie, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary

Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy tj. informacja dotycząca tylko podmiotów zbiorowych w związku z orzeczeniem sądu o zakazie lub o braku zakazu ubiegania się o zamówienie obok - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

7.

Spełnienie warunków udziału w postępowaniu

Oświadczenie zgodne z art. 22 ust. 1 ustawy

Oświadczenie zgodne z art. 24 ust. 1i 2 ustawy

 

B)     Ww. dokumenty, oświadczenia lub załączniki mogą być przedstawione w formie oryginałów albo kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę tj. przez osoby reprezentujące wykonawcę lub pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą).

C)    W przypadku składania oświadczeń lub podpisywania jakichkolwiek dokumentów przez PEŁNOMOCNIKA wymagane jest dołączenie oryginału pełnomocnictwa lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

D)    Brak któregokolwiek z ww. oświadczeń, dokumentów i załączników lub złożenie ich w niewłaściwej formie będzie skutkował odrzuceniem oferty na mocy art. 89 ust. 1 ustawy.

E)     Dokumenty złożone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez wykonawcę.

UWAGA!

"Oferta Cenowa" - zawierająca nazwy (firmy), adresy wykonawców, a także informacje dot. ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji powinna być załączona zgodnie z treścią formularza oferty cenowej.

VIII. Opis sposobu obliczania ceny

1. Cena podana w ofercie powinna zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, podane w cenie ogółem z podatkiem VAT. Stawkę VAT należy podać wypełniając formularz ofertowy.

2. Wykonawca może podać tylko jedną cenę w PLN - cena ta (wynikająca z przeliczeń ceny netto przez stawkę podatku VAT) musi być wyrażona z dokładnością jedynie do dwóch miejsc po przecinku z odpowiednim zaokrągleniem w dół lub w górę w następujący sposób:

- w dół - jeżeli kolejna liczba jest mniejsza od 5,

- w górę - jeżeli kolejna liczba jest większa od 5 lub równa 5.

3. Ceny podane przez wykonawcę nie mogą być cenami ryczałtowymi oraz nie ulegną zmianie w ciągu realizacji zamówienia.

4. Cena powinna być ustalona w oparciu o załączone przedmiary robót i powinna obejmować wszystkie jego pozycje.

5. Prawidłowego ustalenia podatku VAT należy dokonać zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług i podatku akcyzowym.

6. Źle naliczony podatek VAT Zamawiający uzna za błąd w obliczeniu ceny i na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 6 zobowiązany jest do odrzucenia oferty.

IX. Kryteria oceny ofert

Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi zgodnie z ustawą, na podstawie poniższego kryterium, któremu odpowiada określona liczba punktów. Zamawiający stosuje zaokrąglenie wyników do dwóch miejsc po przecinku. Ofertę najkorzystniejszą uważa się ofertę, która przedstawia najniższą cenę. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki art. 93, ust. 1 ustawy.

Cena ofertowa brutto “C”                                                      max. 100 pkt. (waga 1,00)

 

Sposób dokonywania oceny wg wzoru:

C = [{Cn: Cb} x 100] x waga

Cn - cena najniższa oferty, Cb - cena oferty badanej

X. Ogłoszenie wyników oraz zawarcie umowy

1. Wyniki przetargu zostaną przesłane do wszystkich wykonawców i zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego.

2. Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej, w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą. O zawarciu umowy Zamawiający powiadomi niezwłocznie wybranego wykonawcę. Jeżeli Wykonawca nie podpisze umowy w wyznaczonym terminie Zamawiający uzna, iż uchyla się on od jej zawarcia.

XI. Wzór umowy

Wzór umowy jest załączony do SIWZ. W jej treści, podano wszelkie istotne dla zamawiającego warunki realizacji zamówienia. Zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zamian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego, a także dostosowania wzoru umowy do odpowiedzialności solidarnej wykonawców występujących wspólnie (art. 141 ustawy).

XII. Środki ochrony prawnej przysługujące wykonawcy

W toku postępowania o udzielenie zamówienia, wykonawcom przysługują środki odwoławcze określone w Dziale VI "Środki ochrony prawnej" ustawy dotyczące protestów, odwołań i skarg.

1. Wnoszenie i rozpatrywanie protestu.

1) Protest powinien wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów, oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu.

2) Pisemny protest może zostać wniesiony w ciągu 7 dni od dnia, w którym wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

3) Wniesienie protestu dopuszczalne jest tylko przed zawarciem umowy.

4) Protest wniesiony po terminie, lub wniesiony przez podmiot nie uprawniony zostanie odrzucony.

5) Wniesienie protestu po upływie terminu składania ofert do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia zawiesza bieg terminu związania ofertą.

Załączniki do SIWZ:
1. Załącznik Nr 1
2. Załącznik Nr 2
3. Załącznik Nr 3
4. Załącznik Nr 4
5. Załącznik Nr 5